3 weken onderweg - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu 3 weken onderweg - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu

3 weken onderweg

Door: SvD

Blijf op de hoogte en volg Stefan

21 Juni 2017 | Spanje, Barcelona

Het is weer even geleden en daarom tijd voor een update, want er is weer een hoop gebeurd!
In de week van 5 juni voornamelijk beziggeweest met mijn trip te regelen naar het hoofdkantoor in Krakau voor mijn on boarding. Krakau is te bereiken via Londen. In plaats van 3 dagen is het nu maar 1 dag. Ook deze week nog 2 bezichtigingen waarvan ik over de laatste onwijs enthousiast ben omdat dit het 1e appartement is wat voldoet aan al onze eisen: minimal 2 grote slaapkamers met raam naar buiten, terras met zon, binnen budget en plek voor al onze spullen uit NL.
Donderdag mocht ik naar Madrid vliegen voor een kennismaking met mijn manager. De douane hiervoor is een aparte terminal en binnen 10 minuten ben je bij de gate, ideaal! Vrijdag werd er alleen geschoven in de procurement teams en zo kreeg ik meteen weer een andere manager die gewoon in Barcelona zit, ik ben nu inkoper voor alle brandstoffen voor onze vloot.

Door alle lange dagen vanwege huizen bezichtigen, reizen is het sporten er een beetje bij ingeschoten, niet handig met alle tapas die hier op de loer liggen…..maar ik kan me tot nu toe redelijk inhouden.

Vanwege de teamwijziging wordt mijn planning voor volgende week ook omgegooid. Ipv vliegen naar Barcelona op donderdag wordt dit eerst naar Dublin voor een meeting en later op de dag naar BCN. Hierdoor heeft ook Brit haar vlucht 2 dagen uitgesteld omdat ik op woensdag weg ben. In het weekend wat biertjes gedronken, van de zon genoten en geprobeerd de laatste administratieve dingetjes af te handelen.
Ook met Brit en Dorien over het huis gehad en uiteindelijk hebben we besloten voor dit appartement te kiezen. Aankomende week onderhandelen dus om wat oude meuk te laten verwijderen, de prijs iets omlaag te krijgen en snel de sleutels te kunnen ontvangen.

De ‘werkweek’ vlog letterlijk voorbij. Dinsdagmiddag via londen naar krakau gevlogen, woensdag mijn on boarding gehad en daarna nog iets van de stad gezien en toen op naar het vliegveld om weer naar londen te gaan en daar te slapen. Samen met een collega stonden wij op de standby list plek 7 en 8. En uiteindelijk was er plek voor de 1e 6…….nog een nachtje krakau dus. Het vliegtuig zat vol vanwege een nationale vakantiedag. De dag erna in de lobby van het hotel gewerkt, onze nieuwe tickets geregeld om dezelfde avond terug te vliegen en nog lekker van een zonnig Krakau genoten! Aankomst in Londen is 23 uur, en om 6 uur weer vliegen naar BCN….snel naar bed dus want na aankomst op bcn direct door naar kantoor, na werk Brit ophalen en meteen een 2e bezichtiging voor ons appartement.

De makelaar is akkoord gegaan met ons tegenbod, spullen gaan zo goed als allemaal eruit en we kunnen de week erop al de sleutels krijgen om te gaan verven…..en het gevoel dat je een eigen penthouse hebt in zo’n geweldige stad is best lekker kan ik je vertellen!
Na 3 weken is het heeeel fijn dat Brit er is, maakt het leven weer een stuk gezelliger hier in Barcelona! Onze 1e romantische date bestond uit een IKEA bezoeken, want er moet een hoop aangeschaft worden. Maar we hebben ook van elkaar, de zon en het lekkere eten hier kunnen genieten gelukkig 

Op werk wordt het eindelijk wat drukker, ik kan eindelijk wat dingen doen, maar het is nog niet overdreven veel….rustig inkomen dus. Collega’s zijn iig jaloers hoe snel wij een appartement gevonden hebben voor de locatie en prijs, dus dat is een goed teken….de sleutel krijgen we op 23 juni en dan begint het

Wist je dat:
- Vliegen als staff member veel voordelen heeft
- Priority boarding, maaltijden, business class vliegen
- Het dus weer wennen wordt als ik in de rij moet gaan staan en krap zit
- De dames niet snappen wat antiek in huis is….
- In plaats van ground handling ik nu fuel inkoop
- De dagen op kantoor hier langer zijn dan in NL
- De verhuiswagen uit NL op 12 juli komt met alle spullen
- De makelaars hier in Spanje het goed voor mekaar hebben….weinig doen en veel verdienen
- Ik Nederland eigenlijk nog niet heb gemist, het leven hier daar nu te druk voor is
- Mijn Spaanse les via werk pas eind zomer begint (alleen houdt de zomer hier pas heel laat op, dus ben benieuwd)
- De Ikea in Spanje duurder is dan in Nederland
- Er een leuk stukje gepubliceerd is over mijn loopbaanbeweging:
https://inkoopjobs.nl/nieuws/loopbaanbewegingen-van-inkoopprofessionals-6
Mochten jullie nog iets willen weten, just ask me!

Tot de volgende / Hasta la proxima

  • 21 Juni 2017 - 21:49

    Sam:

    Potverdorrie! Wist ik helemaal niet dat je een blog had die we kunnen volgen, Jef vertelt me toch niet alles. Heerlijk om te lezen! Veel plezier komende weken met het krijgen van je appartement en zet er ook wat foto's van op, reuze benieuwd!
    Liefs!

  • 22 Juni 2017 - 05:51

    Marianne:

    Fijn dat alles voorspodig verloopt, jongen. Top dat Britt er nu ook is. Graag snel wat foto's van je penthouse, ben benieuwd. Kus van je oude tante

  • 22 Juni 2017 - 22:06

    Sofie Rens:

    Super leuk om je verhalen te lezen Stefan en wat fijn dat jullie het nu al naar jullie zin hebben! Succes met het appartement inrichten!

  • 26 Juni 2017 - 20:56

    Oma En Wolter.:

    Hallo Brit en Stefan,

    Je slaat je er aardig doorheen begrijpen we .Fijn dat Brit er nu ook is[kan ze beginnen te verven ha ha...]
    Het verwonderd ons dat je nog de tijd hebt om zo'n lang en mooi verslag te maken. Fijn dat het zo goed en vlot gaat in BCLN ,zeker ook i.v.b. met de woning. We hopen dat jullie er ook nog een beetje in kunnen slapen. [we zijn het bekende"manjana" nog niet tegen gekomen.
    De hartelijke groeten van ons en een kus van Oma .

  • 13 Juli 2017 - 23:28

    Stefan Van Duffelen:

    Hallo Oma en Wolter,

    ja het gaat vrij gemakkelijk eigenlijk allemaal. Soms loop je wel tegen de manana cultuur aan hoor, maar dat wist ik van tevoren en moet je mee omgaan. Veranderen doe je het toch niet. Het geheim is om telkens stukjes te typen en dat dan een keer onder elkaar te zetten. We slapen nu ongeveer een maand in ons huis en het is echt heerlijk. Sinds vandaag is het ook eindelijk een huis omdat al onze spullen er zijn.
    Ik zal binnenkort eens een keer bellen. Groetjes van ons!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stefan

Global Buyer voor IAG GBS

Actief sinds 05 Juni 2017
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 3736

Voorgaande reizen:

26 Mei 2017 - 04 Juni 2017

De 1e stapjes

20 November 2016 - 30 November -0001

Emigreren naar Barcelona

Landen bezocht: