Op naar de herfst en winter - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu Op naar de herfst en winter - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu

Op naar de herfst en winter

Door: SvD

Blijf op de hoogte en volg Stefan

29 Oktober 2017 | Spanje, Barcelona

Maar dan wel al in een ruim een maand zo goed als droge periode met gemiddeld 23 graden en daar hoor je ons niet over klagen. Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat we weer wat hebben laten horen, het werd dan ook wel weer eens tijd!

We hebben onder andere de Sagrada Familia, La Pedrera (Casa Mila), Parc Montjuïc (kasteel, begraafplaats, olympisch dorp en paleis) en Parc Güell bezocht. Ook zijn we de afgelopen weken tweemaal naar Nederland gereisd voor 2 mooie bruiloften en de bijbehorende fantastische feesten! Zo hebben we kunnen dineren met onze moeders, familie gezien, Baronie bezocht voordat we weer met het vliegtuig naar huis gingen, wat gelukkig al echt voelt als naar huis gaan. Ook ben ik in de tussentijd 34 geworden en hebben we dat hier gevierd met enkele vrienden. Helaas zijn 2 van onze goede vrienden hier, Luciano en Lieke, voor een langere tijd naar Sydney vertrokken. Dat wordt weer nieuwe vrienden maken.

Op werk ben ik met mijn 1e zelfstandige tender bezig. Voor al onze luchthavens in de UK op Londen en Dublin na, moeten er nieuwe contracten voor een jaar gesloten worden. Ik heb een hele mooie besparing weten te realiseren, dus dat is een goede start. Qua reizen en verdere drukte valt het heel erg tegen en ik hoop dat dat gaat verbeteren de komende tijd. We gaan in ieder geval een ander kantoor krijgen omdat ze deze gaan sluiten zodat we tussen de klant (Vueling in dit geval) kunnen gaan zitten. Een logische beslissing, maar brengt wel onzekerheid mee. Gelukkig kan ik iig in BCN blijven, voor sommige collega’s is er hier geen plek en die moeten naar Madrid of Londen. Dat krijg je met een nieuw bedrijf en het zal mij niet verbazen als er een paar maanden na de 1e verhuizing we weer moeten verhuizen.

Ook Brit is inmiddels lekker bezig, al is het niet helemaal zonder kleerscheuren. Bergafwaarts met een elektrische fiets op een nat wegdek en zonder zijwielen betekent hier onderuitgaan. Dat gebeurde dan ook tijdens een tour waarin ze meefietste om de route te leren kennen. Gelukkig kwam Brit er naast de kleerscheuren af met wat bulten en wonden. Een andere fietsster viel ongelukkiger met haar hoofd op de we gen zag wat vlekken. Na controle in het ziekenhuis viel ook dit gelukkig mee. Dit betekende voor Brit een week niet voetballen > lees een week chagrijnig ;) Voor een korte impressie kun je hier een stukje lezen: http://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/uniek-voetbal-mee-barcelona/

Want het voetbalnetwerk voor de vrouwen is een groot succes en dat is erg knap na 2,5 maand!! Met 2 avonden gevuld door 16 vrouwen en inmiddels een mixed league toernooi met 6 teams waarvan er minimal 4 vrouwen in een team moeten zitten, kunnen we wel spreken van een fundamentale basis voor een vrouwenvoetbal community. Haar baan daarentegen als teacher was kort maar krachtig. Omdat de Maria’s en Pablo’s hier weinig discipline hebben en zo goed als niet luisteren na een dag school heeft Brit hiervoor bedankt.

Laatst was er weer eens een nationale feestdag, nog 3 te gaan dit jaar voor kerstmis, en er werd door de organisatie van Brit een toernooi georganiseerd. Gelukkig staan we hier als Nederlanders nog goed bekend om onze technische kwaliteiten en mocht ik meedoen in het team van de organisatie. Met een 4e plaats van de 12 teams (halve finale verloren na strafschoppen) en gedeeld topscorer was dit toernooi zeer geslaagd. Ohjah ik had uiteraard wel een penalty gemist.

En dan hebben jullie vast nog wel het één en ander vernomen over de afscheiding van Catalonie, rellen, verkiezingen etc. Wat hebben wij ervan meegekregen? Niet overdreven veel eerlijk gezegd.
Op dit moment is er dus de onafhankelijkheid uitgeroepen door de premier van Catalonie. Wat uiteraard illegaal is. Hij is 5 uur daarna ontslagen door Madrid, maar dit weigert hij. Al heeft hij geen enkel recht om dit te wijzigen. Er is nu dus een hoop onzekerheid onder de mensen hier, wat gaat er nu gebeuren. Er lijken op 21 december verkiezingen te komen, overigens een dag na Barcelona – Real Madrid. Een erg handige timing. Er zijn vele, vreedzame, manifestaties. Wanneer je het met Catalanen erover hebt die voor de afscheiding zijn hoor je eigenlijk geen 1 goed argument om af te scheiden. Alleen ze moeten teveel afdragen aan Madrid. Het zijn veelal jongeren die nu pro afscheiding zijn, dus het komt ook niet van de mensen vanuit de Franco tijd. En zo proberen we het allemaal een beetje te snappen zodat we ook een mening kunnen geven hierover. Vooralsnog is mijn mening het beste uitgedrukt in dit filmpje:

Wist u dat:
- Onze logeerkamer voor November is volgeboekt
- Zowel vrienden als voor verhuur
- Dit ons een maand boodschappen oplevert
- Het in November nog steeds 20 graden is
- We nu wel ‘s nachts ons dekbed gebruiken
- Dorien heel goed is in het inrichten van een woonkamer
- Ons huis beetje bij beetje af raakt
- Ik inmiddels prive les Spaans volg
- Want met 1,5 uur op kantoor per week er weinig vooruitgang in zit
- Ik nu op niveau A2 zit en binnen een jaar op niveau B1 wil zitten
- Ik en Brit de laatste 2 weken van december in Marokko doorbrengen

Als er iets is wat jullie willen weten laat het ons weten, dan neem ik dat mee in het volgende verhaal.
Voor nu genieten wij hier lekker verder!

Saludos y Besos

• 30 Oktober 2017 - 09:04

Sam:

Wat een ontwikkelingen in korte tijd! Hopen dat jullie voorlopig daar nog even kunnen blijven, zeker met alles wat jullie daar in korte tijd hebben opgebouwd. Veel plezier in Marokko en tot ergens in het nieuwe jaar :)
    Liefs, Sam

• 04 November 2017 - 17:01

Oma En Wolter:

Bedankt voor het verslag. Fijn dat jullie het daar naar de zin hebben.Maar wat een drukte zeg,we hopen dat jullie ook nog tijd voor elkaar overhouden.Een heel fijne tijd in Marokko [dat vieze land]? Hartelijke groeten van oma en Wolter.

• 10 November 2017 - 09:45

Stefan:

@Sam: Ja elke dag zit hier weer vol verrassingen wat er gaat gebeuren. We zien jullie gezellig met Pasen, gaan we leuk paaseieren zoeken.
    @Oma: we houden zeker tijd voor elkaar over hoor, al moeten we dat soms goed plannen. Marokko is inmiddels een heel mooi en interessant land om te bezoeken :) Groetjes van ons!!