De eerste 2 werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu De eerste 2 werkdagen - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Stefan Duffelen - WaarBenJij.nu

De eerste 2 werkdagen

Door: SvD

Blijf op de hoogte en volg Stefan

05 Juni 2017 | Spanje, Barcelona

1 juni....het is zover!

Kleding in orde en op naar de metro. Met een uurtje ben ik vlakbij het vliegveld waar het kantoor zit en onderweg word ik meteen opgepikt door 2 collega's die mij herkennen. 1 daarvan is de office manager en gaat mij ook inwerken. Verder blijkt deze 2 dagen dat er ongeveer 20 collega's zitten en dat de 1e er vanaf eind januari begonnen zijn. Alles staat nog in de kinderschoenen.

Na een rondleiding in het kantoor liggen mijn laptop en telefoon voor mij klaar en we krijgen meteen uitleg over hoe ik mijn dienstreizen moet aanvragen. Het kantoor is nog helemaal nieuw en er komen steeds nieuwe medewerkers bij. Ik word samen met een Engelsman ingewerkt en dat is wel fijn om iemand te hebben die ook precies dezelfde struggles ondervond met de sollicitatieprocedure.

Inmiddels is ook de HR adviseur uit Madrid overgevlogen voor het inwerkproces. Dat dit kantoor nieuw is, is te merken. De helft is nog leeg en in dat deel is er slecht wifi bereik, wel lastig omdat hier de vergaderkamers zitten.

Er wordt inmiddels duidelijk wat ik hier eigenlijk moet gaan doen.

Ik word inkoper voor Ground Handling. Ground handling bestaat uit twee onderdelen: de Passenger en de Ramp Handling. Passagiers willen vaak zo snel mogelijk in het vliegtuig of juist hun koffer van de band pakken en naar huis of hotel. Vanaf het moment dat zij de Airport betreden is het onze taak om dit samen met de andere partners zo goed mogelijk te laten verlopen. En wanneer vliegtuigen bij ons landen, zorgen wij dat ze zo snel mogelijk weer klaar zijn voor vertrek. Van het schoonmaken van het interieur tot het laden en lossen van de catering, alle werkzaamheden, behalve de fuelling, worden door ons uitgevoerd.
Binnen IAG zijn er aparte teams voor fuel, catering.

Iets helemaal nieuws en dus heel leerzaam. Van bootjes naar vliegtuigen :)

Afgelopen weekend had British Airways een storing....kosten: € 100 mio. Dit soort dingen moet ik dus zien te voorkomen!

Verder verloopt het inwerken zoals je wel vaker hoort. De skype verbindingen met het hoofdkantoor in Polen wat de onboarding verzorgt zijn nog niet best. Mijn managers zitten in Madrid en Londen, dat is ook best apart ipv achter je.

Ik krijg een breed onboarding programma van 11-14 juni in Krakau en als goed is vlieg ik deze week naar Madrid voor een kennismaking met mijn manager.

Ik ga in ieder geval vol energie aan mijn 2e week beginnen!

  • 26 Juni 2017 - 20:23

    Oma En Wolter. :

    Er kwam nog al wat op je af zo de eerste week

Tags: BCN, emigratie, IAGGBS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Stefan

Global Buyer voor IAG GBS

Actief sinds 05 Juni 2017
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 3722

Voorgaande reizen:

26 Mei 2017 - 04 Juni 2017

De 1e stapjes

20 November 2016 - 30 November -0001

Emigreren naar Barcelona

Landen bezocht: